Strona Główna / Wybielanie zębów po leczeniu endodontycznym

Wybielanie zębów po leczeniu endodontycznym

Dlaczego ząb po leczeniu endodontycznym zmienia barwę na ciemniejszą?

Najczęstszą przyczyną zmiany koloru zęba jest niewłaściwy materiał użyty do wypełnienia kanału korzeniowego .

Czy możliwe jest wybielenie zęba po leczeniu endodontycznym?

Tak istnieje taka możliwość , jednak zabieg obarczony jest 10 % ryzykiem niepowodzenia .

Na czym polega wybielanie zęba po leczeniu endodontycznym?

W pierwszej kolejności należy wykonać powtórne leczenie endodontyczne – usunąć niewłaściwy materiał (przyczynę zmiany barwy). Następnie przez okres około 2 tygodni przeprowadzamy proces właściwego wybielania stosując specjalny preparat . Po uzyskaniu prawidłowej barwy, zęba należy odbudować .

Przed wybielaniem

Po wybielaniu

Co w przypadku niepowodzenia zabiegu wybielania?

Jeśli po zabiegu wybielania nie uzyskamy odpowiedniej barwy odpowiadającej zębom sąsiednim należy rozważyć metody alternatywne :
-licówka kompozytowa
-licówka porcelanowa
-korona protetyczna

Dlaczego należy próbować wybielania jeśli są alternatywy, które gwarantują w 100 % poprawę estetyki?

Wszystkie metody alternatywne (protetyczne) wiążą się z mniejszą lub większą utratą tkanek twardych – należy usunąć część tkanek (zeszlifować cześć zęba) aby uzyskać miejsce dla uzupełnienia protetycznego. Nowoczesna stomatologia jest stomatologią zachowawczą i każda, najmniejsza ilość tkanek jest dla Nas bardzo cenna.