Strona Główna / Leczenie nadwrażliwości zębów

Leczenie nadwrażliwości zębów

Nadwrażliwość zębów nie jest chorobą. Krótki, intensywny ból zębów odczuwany po spożyciu zimnych, gorących, kwaśnych lub słodkich pokarmów jest objawem nadwrażliwości zębów. Dolegliwość ta staje się coraz bardziej powszechna – dotyczy aż 19% Polaków; częściej kobiet (62%) niż mężczyzn (38%).

Najczęstsze przyczyny nadwrażliwości:

– nadwrażliwości zębów sprzyja dieta bogata w substancje kwaśne, takie jak owoce cytrusowe lub spożywanie napojów gazowanych,

– niewłaściwe szczotkowanie zębów i choroby przyzębia, które może doprowadzić do recesji dziąseł i uszkodzenia szkliwa,

recesje dziąseł                                              starcie patologiczne

– nadmiernie starte powierzchnie zębów, których częstą przyczyną jest wywołane przez stres zaciskanie szczęk lub zgrzytanie zębami, obgryzanie paznokci lub przygryzanie twardych przedmiotów,

– wybielanie zębów,

– opracowywanie głębokich ubytków.

Dlaczego zęby są wrażliwe?

Tkanką budującą ząb jest zębina. Na jej powierzchni znajdują się mikroskopijne ujścia tysięcy kanalików zębowych, które prowadzą do nerwów w zębie. Zdrowy ząb chroniony jest przez szkliwo i dziąsła. Jeżeli z różnych przyczyn zabraknie tej naturalnej ochrony to kanaliki zębowe zostają odsłonięte. Wówczas wystawione są one na działanie czynników zewnętrznych, co w efekcie powoduje ból.

Kiedy udać się do stomatologa?

Nadwrażliwość zębów nie jest chorobą. Kanaliki zębowe po jakimś czasie mogą ulec samoistnemu zasklepieniu i ból mija. Proces ten można przyśpieszyć używając odpowiednich past do wrażliwych zębów. Nie można jednak bagatelizować objawów bólowych i jak najszybciej zgłosić się do stomatologa .

Dlaczego, przecież ból może minąć sam ?

Ból dla Państwa zawsze powinien być sygnałem ostrzegawczym , że dzieje coś niedobrego. Ten sam rodzaj bólu może występować przy różnych schorzeniach i nie zawsze świadczy o konkretnej jednostce chorobowej. Dlatego przyczynę objawów bólowych może stwierdzić tylko lekarz po wnikliwie przeprowadzonym wywiadzie i badaniu klinicznym.

Zapraszamy Państwa na bezpłatną wizytę konsultacyjną.